PERHATIAN! PENGGUNAAN BAHASA DALAM BLOG INI TIDAK SESUAI DIGUNA PAKAI DALAM KARANGAN BAHASA. HARAP MAKLUM. FOR NON-MALAYSIAN, I'M SO SORRY. THIS BLOG CURRENTLY IN MALAY. -penulis blog-

Tuesday, December 28, 2010

pengajaran



Seorang jejaka yang tak berapa kacak ingin mengayat aweknya supaya dia dapat tidur dengannya.

Jejaka : Awak, saya ada satu teka teki....
Awek : Apa dia?
Jejaka : Apa benda tiada kanan atau kiri,
tiada atas tiada bawah, tiada tengah tiada tepi,
 tiada awal tiada akhir ?
Awek : Lautan yang luas!
Jejaka : Salah!
Awek : Awan yang melitupi bumi?
Jejaka : Ini pun salah..
Awek : Atmosfera? lapisan ozon? mantel bumi? gender? prinsip fizik?
(da start masuk bab-bab pelajaran la pulak.. orang bijak pandai la katakan..)
Jejaka : Salah! salah! sudah-sudah.. U ni asyik-asyik dengan ilmu sains U tu.. (muncungnya mulut! macam donal duck)
Awek : Ish, teka-teki apa yang U bagi ni? tak tau lah. I give up. (bengang ni!)
Jejaka : Itulah cinta saya pada awak... (tersenyum kambing)
Awek : Betul ke.... he he he.. (merah gak lah pipi dia)
Jejaka : Awak, sudi tak awak teman saya di rumah malam ni? parents I tak ada.. boleh ya?
Awek : Boleh, tapi awak kena jawab teka teki saya dulu.
Jejaka : Ok, no problem! (dengan confident sekali!)
Awek : Apa benda bila dipegang sedap, tapi bila dirasa tak sedap?
Jejaka : Emm..... (lama berfikir..yalah..nak tidur dengan awek la katakan..)
15 minit kemudian...
Jejaka : Awak, saya tak tau lah.. (sambil buat mata bersinar-sinar seperti shin chan)
Awek : Alah U ni.. senang je jawapannya.. Itulah tapak tangan saya!

 (lalu awek tu melempang jejaka tak kacak itu dan terus blah
sambil menjerit "kita CLASH!")


Tinggallah si jejaka tak berapa kacak itu seorang diri
terpinga-pinga..

3 comments:

  1. hahahhaha..sdp tu llki tu dpt mkn plmpang awek dy.. hahaha

    ReplyDelete