PERHATIAN! PENGGUNAAN BAHASA DALAM BLOG INI TIDAK SESUAI DIGUNA PAKAI DALAM KARANGAN BAHASA. HARAP MAKLUM. FOR NON-MALAYSIAN, I'M SO SORRY. THIS BLOG CURRENTLY IN MALAY. -penulis blog-

Friday, January 20, 2012

Lumrah Masyarakat Kita

LUMRAH MASYARAKAT KITA :

» » KAHWIN HANTARAN MAHAL « «
••► ish..mahalnya..nak jual anak apa?
» » KAHWIN HANTARAN MURAH « «
••► ish..murahnya hantaran,mesti pihak laki orang miskin sebab tu dia letak 
hantaran murah je..
» » KAHWIN UMUR MUDA « «
••► ish..muda-muda dah kawin,ni mesti ade buat benda tak baik ni..entah-ntah dah mengandung..

» » KAHWIN UMUR LAMBAT « «
••► ish..dah tua baru nak kawen,tu la muda-muda tak nak kawen..orang da beranak-pinak dia baru nak kawen..tak laku kot..

» » KAHWIN BUAT MAJLIS KECIL « «
••► ish..ni kawen ke apa?kedekutnya,makanan pun entah pape.. bukan selalu, buatlah besar sikit..

» » KAHWIN BUAT MAJLIS BESAR « «
••► ish..besarnya majlis,kalah anak Datuk..nak berlagaklah tu,macam anak dia je nak kawin kat dunia ni..
 

setuju???
 
sumber dari Facebook.com 




2 comments:

  1. Aku ada terbaca pasal benda tu..Haha..tu la otak org2 zaman skrg T___T"

    ReplyDelete